3 Tips Om TikTok Te Domineren

Wie een jonge doelgroep wil bereiken moet eigenlijk actief zijn op het videoplatform TikTok. Deze app – voorheen bekend als Musical.ly – heeft ruim 500 miljoen monthly active users en de engagement is hier enorm.

Dat TikTok veel gebruikt wordt merkten we zelf ook door het aantal video’s dat Nederlandse en Belgische kids maakten op ‘Landen Op Ibiza’. Momenteel staan er meer dan 56 duizend filmpjes van fans online met de debuutsingle van Girlys Blog.

Maar hoe word je een succesvolle TikTokker? En hoe bouw je hier zelf een grote following op?

De 16-jarige Sara Dol heeft de code gekraakt en was zo aardig om een aantal tips te delen om TikTok te domineren. Haar account (@officialsaarx) heeft op TikTok ruim 1.4 miljoen volgers en deze fanbase is behoorlijk betrokken. Deze jongedame uit Andijk weet dus waar ze het over heeft.

Originaliteit wordt beloond op TikTok.

Er worden dagelijks zoveel nieuwe video’s op het platform geplaatst. Het is daarom belangrijk om er goed uit te springen met originele content. Volgens Dol werken simpele Lipsync filmpjes dus totaal niet meer.

Daag jezelf uit om kwaliteit te blijven leveren door consistent onderscheidende video’s te plaatsen. De gekozen tracks en gefilmde beelden moeten een goede match zijn die de doelgroep uitnodigt om te engagen.

Zorg voor goede interactie met jouw fanbase.

TikTok is een social medium en dus geldt ook hier de regel dat interactie essentieel is. Reageren op comments en de dialoog aangaan versterkt de band met de volgers op het platform. En dit werkt aanstekelijk!

Nieuwe volgers zullen zien dat jij benaderbaar bent en zullen dus sneller geneigd zijn om eveneens een reactie achter te laten. Interactie lokt nou eenmaal meer interactie uit en dit is voor TikTok een extra signaal dat jouw content relevant is.

Haak in op (trending) hashtags en songs.

Net zoals op Twitter en Instagram werkt het op TikTok goed om in te spelen op trends. Via de search tab kun je letterlijk zien wat populaire hashtags en liedjes zijn en hoeveel video’s er al zijn gemaakt.

Aan jou hierbij de taak om jouw creativiteit en originaliteit in te zetten om content te maken die inhaakt op wat al populair is. Op deze manier maak je een grote kans om snel een grote groep potentiële fans voor je te winnen.