Hoe Deze Challenge Een Track Helpt Promoten

Als je de afgelopen dagen door Instagram hebt gescrolld en wat BN’ers volgt, is de kans groot dat je de #VroegerChallenge voorbij hebt zien komen.

Bij deze challenge plaats je een oude foto van jezelf en tegelijkertijd een foto van de persoon op wie je vroeger een crush had.

Een leuke opdracht waar veel mensen aan mee wilden doen, waaronder Brahim Fouradi, Klaas van der Eerden, Jayh Jawson en vele anderen.

Maar hoe is deze hype eigenlijk ontstaan?

De #VroegerChallenge is in het leven geroepen door rapper Josylvio. Het blijkt namelijk een slimme promotiestunt om zijn nieuwe single ‘Vroeger’ viraal te laten gaan.

Maar waarom werkt deze actie zo goed? Waarom hebben (op het moment van schrijven) zo’n 300 mensen een post geplaatst met deze hashtag?

Deze #VroegerChallenge is heel laagdrempelig!

Mensen hoeven in principe niet heel veel moeite te doen om aan deze challenge deel te nemen. Je hoeft geen video’s te maken, geen track te downloaden of andere ingewikkelde zaken.

Sterker nog; de challenge heeft in principe niks met Josylvio’s single te maken. Met zijn nieuwe track zelf hoef je namelijk niets te doen, daar waar je andere artiesten vaak wel moeilijke opdrachten ziet bedenken.

Het enige wat je hoeft te doen is een oude foto van jezelf zoeken en een foto van je oude crush. Meer niet!

We weten van bijvoorbeeld de #10YearChallenge dat mensen een kans om een foto van zichzelf als kind te plaatsen niet snel laten schieten. Het is namelijk heel aandoenlijk en scoort snel een hoop likes.

Daarnaast heeft het taggen van je crush ook iets ondeugends. Maar omdat het om een crush van vroeger gaat kan het niet veel kwaads om dit toch online te delen. Het is zelfs leuk en kan mensen verrassen.

Allemaal speelse elementen die ervoor zorgen dat Josylvio en zijn team een geslaagde challenge hebben neergezet. Nu hopen voor hem dat het zijn vruchten ook afwerpt als het gaat om streams en sales.

Hieronder mijn eigen deelname nog aan de #VroegerChallenge!