Wie mijn lijstje van oktober heeft gezien zag dat ik de comeback van JoJo helemaal support. Ik ben dan ook blij dat mijn favoriete zangeres na tien jaar eindelijk een nieuw album heeft uitgebracht.
Ik heb een enorme zwak voor deze dame en roep al jaren dat zij één van de beste zangeressen van dit moment is. Maar omdat ze geen officiële releases had, lachten sommigen mij uit om deze uitspraak.
Ergens wel begrijpelijk. Want waar haal ik het vertrouwen vandaan om te zeggen dat zij nog steeds potten kan breken? Waarom ben ik nog steeds zo’n uitgesproken fan?
JoJo heeft de gunfactor, omdat ze in al die jaren bleef communiceren met haar achterban.
Er zijn genoeg artiesten die blijven beweren dat er ‘zo snel mogelijk’ nieuwe muziek aankomt en hun fans dan laten wachten. Daarmee houd je deze volgers aan het lijntje.
Het komt eveneens voor dat muzikanten helemaal niets meer van zich laten horen. Tha Carter V van Lil Wayne had bijvoorbeeld een releasedatum in 2014, maar zelfs op die releasedag zelf bleef het stil vanuit zijn kamp.
JoJo heeft het daarom beter gedaan door open kaart te spelen. Ze gaf aan dat haar platenlabel het geplande album Jumping Trains toch niet zou releasen vanwege bepaalde onenigheden en dat de mensen haar stem in feite ownden.
Door deze informatie te delen, krijg je als volger begrip voor het lange wachten en zelfs meer sympathie voor JoJo. Als fan voel je haar onmacht en merk je dat je enorm met de zangeres begint mee te leven.
Ondertussen lekten de (demo’s van) tracks die ze zou releasen. Hierdoor konden liefhebbers toch nog genieten van haar muziek en zich inbeelden hoe JoJo ervoor had gestaan als deze tracks wél goed waren gepusht.
Ik als fan hoorde in ieder geval dat JoJo enorm is gegroeid als artiest, dat ze een fantastische stem heeft die iedereen moet horen én keiharde tracks kan maken.
Combineer dat met het feit dat ze een moeilijke periode heeft gehad, de underdog is die velen niet meer serieus nemen en bleef communiceren met haar achterban. Dan krijg je als artiest ongelofelijk veel sympathie.
Gelukkig heeft Atlantic Records JoJo nu opgepikt en is er met Mad Love eindelijk weer een (#1 iTunes Pop) album van mijn favoriete zangeres uit. Dat ze hier wereldwijd mee toert – waardoor ik even een fotomomentje kan pakken met mevrouw Levesque – juich ik uiteraard ook toe.