Een Eigen TV-Show Als Gevolg Van Concrete Doelen

Wanneer iemand bezig is met zijn/haar passie en daar concrete doelen aan heeft gekoppeld werkt dit aanstekelijk. Je weet precies waar deze persoon naartoe leeft en dit vergroot de kans dat men een bijdrage wil leveren.

Zo benaderde ik voormalig KUS-zangeres Monique in 2014 omdat ze bezig was met een nieuw concept en hier wilde ik haar graag bij ondersteunen. Haar drive om dit project te laten slagen trok me namelijk direct aan.

Met de meidengroep Starz wilde zij jonge kinderen op een verantwoorde manier vermaken door middel van vrolijke, magische en fantasierijke muziek. Hiermee moest de act een alternatief vormen voor foutieve rolmodellen in de muziekwereld zoals Lady Gaga en Miley Cyrus destijds.

In de vorm van een afstudeeropdracht heb ik samen met Monique uiteindelijk aan een positioneringsonderzoek gewerkt. Hierdoor kon Starz de visie vertalen naar concrete doelen en actiepunten om het gewenste resultaat te behalen.

Het doet me dan ook goed om deze week te horen dat de dames van Starz hun eigen TV-show krijgen op RTL Telekids!




Uiteraard vind ik het geweldig nieuws voor de dames en gun ik het ze ontzettend. Maar wat ik stiekem nog toffer aan dit succesverhaal vind, is dat dit het bewijs vormt dat het loont om een visie te hebben en hier concrete doelen aan te koppelen.

De wijze waarop Starz nu is gelanceerd voldoet namelijk nog steeds aan dezelfde visie zoals omschreven in het positioneringsonderzoek dat destijds is ontstaan.

En als je weet waar je het voor doet en waar je naartoe wil, kun je het volhouden om (in het geval van de dames van Starz) ruim drie jaar alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en naar dit doel toe te werken.

Ik kan deze werkwijze alleen maar toejuichen, en wil Monique, Yazmine, Jantien en alle partners waarmee ze tot dit resultaat zijn gekomen feliciteren met de gloednieuwe TV-show op RTL Telekids!