Volle Zalen Trekken Als Artiest Door Middel Van Social Media

Tijdens Amsterdam Dance Event vonden genoeg events en feestjes plaats. Hiermee was er dus genoeg concurrentie voor de concerten van onze artiesten om volle zalen te trekken.

Toch lukte het zowel Hardwell als Mike Williams om hun eigen events in respectievelijk Ziggo Dome en Jimmy Woo uit te verkopen. Hoe ze dit voor elkaar kregen?

Hieronder de stappen die bijgedragen hebben aan het trekken van deze volle zalen tijdens ADE.

Exclusieve pre-sale tickets aanbieden aan trouwe fans.

Via platformen die exclusief voor trouwe fans zijn, zoals Facebook groepen en mailinglists, zijn er exclusieve pre-sale tickets aangeboden aan deze groep.

Deze pre-sale en early bird tickets vlogen in no-time over de virtuele toonbank!

Want hoe speciaal is het als je beloond wordt voor je loyaliteit als fan? En dat je eerder tickets mag kopen dan andere mensen?

Top of mind blijven door een steady online contentritme.

De volgers zijn door middel van social media aan de hand meegenomen en konden zo elke stap van de artiest volgen.

Wie komen er nog meer optreden? Welke tracks gaan er zoal gedraaid worden? Hoe verliepen voorgaande events? Elke mogelijke vraag werd getackeld en meegenomen in de contentplanning.

Het hielp ook zeker dat er gekozen is voor een hoog contentritme. Dit hield in dat nieuwe updates wekelijks (en soms zelfs op dagelijkse basis) gedeeld werden op Facebook, Twitter, Instagram en via de mail.

Dit steady contentritme op social media zorgt ervoor dat de events van onze artiesten continu top of mind bleven.

Op deze manier voelen de fans zich meer verbonden en is de kans groter dat zij het event willen bezoeken in plaats van de tientallen andere opties die op hetzelfde moment plaatsvinden.

De warme doelgroep converteren met social media advertising.

Dat je als artiest een update post op social media betekent tegenwoordig helaas niet meer dat alle volgers het te zien krijgen. Daarom loont het soms om te adverteren op de online platformen.

Een belangrijke rol is hier weggelegd voor data. Je wil namelijk geen geld verspillen door de posts te boosten naar mensen die al tickets hebben gekocht of sowieso geen interesse hebben.

De belangrijkste doelgroep om te targetten zijn de mensen die al een mate van interesse hebben getoond. Dit noemen we een warme doelgroep.

Hierbij kun je denken aan mensen die geïnteresseerd zijn in het event op Facebook. Volgers die al engaged hebben met eerdere content. Of personen die al op de (ticket)website van de artiest zijn geweest, maar geen tickets hebben gekocht.

Door deze warme doelgroep met goede en vooral relevante content te bereiken via advertising op bijvoorbeeld Facebook en Instagram is de kans dus groot dat je deze volgers converteert naar ticketkopers.


Heb jij extra tips die bijdragen aan het trekken van volle zalen als artiest? Voel je vrij om deze te delen door een bericht hieronder te plaatsen of stuur jouw tip via de mail.