Next Level Manieren Om Je Muziek Te Releasen In 2020

Met zoveel nieuwe releases per week wordt het steeds moeilijker om op te vallen. Als artiest zul je dus ook op het gebied van marketing creatief moeten zijn.

Promotie speelt een belangrijke rol om muziek aan de man te brengen. Voordat jij iemand zover krijgt om naar jouw nieuwe track(s) te luisteren, zul je namelijk eerst moeten zorgen dat je de aandacht naar je toe trekt.

Maar hoe pak je dat aan in 2020?

Je speelt jezelf in de kijker door je muziek te promoten op manieren die nog niet eerder gedaan zijn. Dan val je pas echt op!

Op zoek naar inspiratie? Hieronder licht ik een aantal artiesten uit die hun releases het afgelopen jaar op een next level manier hebben gepromoot.


Bizzey – Tido: Album presentatie als keynote speech

De lancering van Bizzey’s album ‘Tido’ was een hele speciale. In plaats van een showcase presenteerde de rapper uit Amersfoort zijn nieuwe plaat als een keynote speech.

In deze presentatie legt Bizzey ‘de formule’ van zijn hits uit, zoals Steve Jobs de nieuwe producten tijdens de Apple Events lanceert. Een hele creatieve manier om een album uit te brengen!





Ed Sheeran – No.6 Collaboration Project: Pop-Up Stores Wereldwijd

Fans laten samen komen om een community te vormen is altijd een goed idee. Dit heeft Ed Sheeran met Pop-Up stores wereldwijd dan ook slim aangegrepen om de release van ‘No.6 Collaboration Project’ te vieren.

Deze tijdelijke winkel stond in het teken van zijn nieuwe album en fans konden hier terecht voor (exclusieve) merchandise van de singer-songwriter. Leuke bijkomstigheid is dat er eveneens veel pers aanwezig is als zo’n bijzondere locatie opduikt, wat weer voor extra promotie zorgt.

Dit bericht bekijken op Instagram

Een bericht gedeeld door Ed Sheeran (@teddysphotos)


Hardwell – Summer Air: Teasers exclusief delen via WhatsApp

In mei lanceerde Hardwell zijn single ‘Summer Air’ (met Trevor Guthrie) op een bijzondere manier. Mensen konden namelijk voor de release al teasers van het nummer beluisteren door met hem te chatten via WhatsApp.

Met deze stap heeft de Nederlandse DJ/producer relevante data van zijn fans verzameld in ruil voor exclusieve content. En daarbij voelen de supporters zich speciaal omdat zij kunnen zeggen dat ze met Hardwell geWhatsApped hebben.

Weet jij nog goede voorbeelden van artiesten die hun nieuwe muziek op een next level manier hebben uitgebracht? Ik hoor het graag in een reactie hieronder of via de mail.