Na een periode van intensief onderzoek doen, is het positioneringsonderzoek voor de meidengroep Starz afgerond. Een goede positionering, waarin Starz relevant voor de doelgroep en tegelijkertijd onderscheidend is ten opzichte van concurrenten, moet ervoor zorgen dat de dames opvallen in het enorme aanbod van andere meidengroepen in de markt van kindermuziek.
Om een juiste positionering voor Starz te bepalen, is ten eerste de merkidentiteit van de meidengroep in kaart gebracht. Uiteraard is er een doelgroeponderzoek uitgevoerd om te zien hoe de formatie hier relevant voor kan zijn. Tenslotte is de concurrentie geanalyseerd, omdat het bij positionering eveneens belangrijk is om je van andere spelers in de markt te onderscheiden.
Deze uitkomsten zijn vastgelegd in een rapport met daarin een positioneringsadvies als conclusie. Vandaag zijn de resultaten van het onderzoek gepresenteerd aan Starz’ initiatiefnemer Monique de Waal en twee docenten van de HKU. Zij waren allen positief over het onderzoeksrapport, waarmee het onderzoek definitief is afgerond. Nu is het te hopen dat het Starz verder zal helpen.