Het grote Nederlandse meezingfestijn Mega Piraten Festijn trapt het nieuwe seizoen af in Borger! In deze Drentse plaats verkopen ze hun tentfeest al ruim tien jaar uit.
Heel knap voor een livemarkt die aardig verzadigd aan het raken is. Tegenwoordig zijn er namelijk zoveel evenementen dat het uitgaanspubliek genoeg te kiezen heeft.
Hoe kan Lukassen Produkties – de organisator van het Mega Piraten Festijn – dan toch duizenden tickets per jaar verkopen voor hun event in Borger? Waardoor is dit al jaren zo succesvol?
Uiteraard hebben ze hun line-up behoorlijk op orde. Met namen als Gerard Joling, George Baker, Jannes en Otto Lagerfett trekken ze sowieso een hoop bezoekers.
Maar is dit hét geheim van hun jarenlange succes in Borger? Naar mijn inzicht is er een belangrijkere factor.
De sleutel tot succes is het gat in de lokale markt!
Omdat wij Lukassen Produkties ondersteunen met hun digitale marketingstrategie ben ik met collega’s naar Borger afgereisd om de seizoensstart van MPF met eigen ogen te zien.
Hier werd al gauw duidelijk dat er in deze plek niet heel veel hotspots zijn waar de locals naartoe kunnen. En ook op het event hoorden we geluiden dat er in Borger en omstreken heel weinig te doen is.
Het Mega Piraten Festijn vult dus een gat in deze lokale markt waar de hele omgeving massaal op afkomt! Voor hen is een event van deze omvang namelijk een unieke happening.
Zo’n gat in de markt vinden kan lastig zijn, maar het kan zeker lonen om te onderzoeken waar je iets nieuws kan neerzetten. Zeker in een situatie of plek waar weinig concurrentie is.
Je ziet dat Lukassen Produkties door deze strategie al jaren duizenden bezoekers op de been brengt en Mega Piraten Festijn in (onder andere) Borger hiermee altijd uitverkoopt!