1000 YouTube Subscribers? Deze Hack Verdubbelde Mijn Abonnees In 2021

Om geld te kunnen verdienen met een nieuw YouTube kanaal moet je tegenwoordig flink aan de bak. Het videoplatform van Google vereist namelijk minimaal 1000 subscribers en 4000 watch hours voor channel monetization.

Laat je hier echter niet door afschrikken. Het is zeker nog goed te doen om from scratch een kanaal op te bouwen tot deze mijlpalen.

Om dit te bewijzen ben ik deze uitdaging eind 2019 zelf aangegaan… Met succes! Onlangs heeft het kanaal van mijn nieuwe muziekplatform eindelijk 1000 YouTube subscribers en 4000 public watch hours behaald.

Het zal geen geheim zijn dat deze groei, net als bij mijn Instagram experiment, voornamelijk toe te schrijven is aan:
1. Een hoog contentritme van 2 a 3 video’s per week;
2. Video’s die vervolgens door het algoritme worden gepusht;
3. De engagement op andere relevante kanalen.

Toch had ik er waarschijnlijk niet ruim een jaar over hoeven doen. Waarom?

In januari 2021 alleen al kwamen er meer dan 500 subscribers bij. Dit was een verdubbeling van mijn abonnees in een maand tijd die me over de monitization drempel hebben geholpen.

Deze bizarre groei is toe te wijzen aan een hack. Benieuwd waar ik de afgelopen weken flink op heb ingezet?

YouTube Shorts gaven mijn views én abonnees een flinke boost!

Om te concurreren met TikTok en Instagram pusht ook YouTube tegenwoordig verticale video’s die korter zijn dan een minuut. Het spreekt dus voor zich dat je hier nu vol in mee moet gaan… Want het werkt!

Begin januari plaatste ik een week lang 4 YouTube shorts per dag en al snel zag ik het effect van de views én subscribers die flink omhoog schoten. In diezelfde week kreeg ik van YouTube zelfs het bericht dat mijn kanaalweergaven met ruim 500% waren gestegen.

Goed voor de views dus! Maar hoezo stijgt het aantal abonnees dan eveneens heel hard mee?

‘Abonneren’ is de duidelijkste call-to-action van YouTube Shorts.

Wie weleens zo’n korte video voorbij heeft zien komen, weet dat de rode ‘abonneer’ button erg opvalt. Als een shorts bevalt, is de kans dus groot dat mensen een subscriber worden.

Wees een first-mover en zet nu dus vol in op YouTube shorts als je snel wil groeien.Voordat je het weet speelt de massa ook in op deze ontwikkeling en wordt het lastiger om deze hypergroei te realiseren.

Begin met het herverpakken van bestaande content tot verticale video’s die korter zijn dan een minuut. Vervolgens kun je al snel zien wat voor jou werkt en kun je nieuwe video’s maken die native zijn voor YouTube shorts.

Heb jij de kans die YouTube shorts je bieden al gegrepen? Of ben je na het lezen van mijn inzichten van plan om hiermee aan de slag te gaan? Laat het weten in een reactie hieronder of via de mail.