Waarom Het Loont Om Een ‘First-Mover’ Te Zijn

Het kan heel goed uitpakken om snel in te spelen op bepaalde ontwikkelen. Zeker als je een kleine speler bent en het niet moet hebben van grote marketingbudgetten.

Je kunt je op deze wijze namelijk onderscheiden van anderen. Denk aan het sneller overstappen op een nieuw social platform. Of als een van de eerste een exclusieve partnership aangaan met een nieuwe streamingdienst.

Lees verder →

Betalen Voor Facebook Ads

Balen. Balen én klagen! Dat was mijn vriend constant aan het doen toen we het onlangs hadden over social media en met name promotie op Facebook.

Hij is een muziekprofessional met een rockband die een kleine vijfhonderd likes op Facebook heeft. Toch bereikt hij per post slechts een klein percentage van zijn fans en scoort hij amper tien likes per bericht.

Helaas is dat de realiteit voor veel paginabeheerders. Het platform van Mark Zuckerberg is namelijk steeds meer een pay-to-play-game geworden.

Lees verder →

“Hoe Moet Ik Mijn Passie Vinden?”

Voor mij was het al jaren duidelijk dat ik een enorme passie voor muziek heb en dat ik er ook mijn werk van wil maken. Maar niet iedereen weet wat zijn/haar passie is.

Dit bleek wel toen ik onlangs met een vriendin sprak. Deze dame was al na een aantal dagen gestopt met haar opleiding, omdat ze eigenlijk niet eens wist wat ze later wil worden.

En het is ook moeilijk om zo’n keuze te maken. Zeker als je naaste omgeving steeds zegt dat je je hart en/of gevoel moet volgen. Zulke loze uitspraken helpen niemand. Weet je wat mijn advies was?

Lees verder →